NPK 2024

Het 92e NPK

Algemene informatie

Het Noordelijk PinksterKamp (NPK) is het grootste jaarlijks terugkerende scoutingkamp van Europa. Het hoofddoel van het evenement is het leggen van nieuwe contacten en het onderhouden van bestaande contacten met andere scoutinggroepen. Daarnaast is het ook gewoon een spannend en avontuurlijk kamp waarbij je kampeervaardigheden kunt leren (verbeteren) en waarbij ook allerlei spellen en andere scoutingtechnieken aan bod komen. Dit gebeurt voor iedere speltak in jaarlijks een ander thema. Voor het hele NPK geldt dat van de specifieke scouting kampeerwijze wordt uitgegaan; simpel en ten opzichte van het milieu verantwoord kamperen staan daarbij centraal. Inmiddels is het kamp uitgegroeid tot een groots kamp met jaarlijks rond de 3500 deelnemers. Hieronder lezen jullie meer praktische informatie.

Kampprijs en aanmelding

Het kampgeld is dit jaar vastgesteld op 85 euro. Zorg dat je je voor maandag 1 april hebt opgegeven en betaald.

Thema

Het thema van dit kamp is Reisbureau Met ons subkamp (subkamp 4) zijn wij het continent Europa. Met onze eigen groep hebben zijn wij ons eigen kikkerlandje, namelijk Nederland. Wij hebben er zin in en gaan natuurlijk ons best doen om ondanks alles toch een baksteen binnen te halen.

HUP HOLLAND HUP!

Wanneer mogen we op kamp?

In de naam staat het al, NPK is altijd tijdens Pinksteren. Dit jaar zal het kamp plaatsvinden van vrijdag 17 mei t/m maandag 20 mei.

Let op: Vorige jaren stopte het kamp op maandag. Dit is waarschijnlijk dit jaar ook het geval, op de website van het Noordelijk Pinksterkamp staan namelijk bovenstaande data vermeld. Mocht dit veranderen dan zullen wij jullie daar uiteraard nog over informeren.

Wat moet je niet vergeten?

Het is handig om in ieder geval de volgende dingen mee te nemen:

• Blouse en das (verplicht)
  • Stoel
  • Matje/veldbedje + Slaapzak (houd er met je keuze van matje rekening mee dat er geen stroom aanwezig is)
  • Geld
  • Evt. powerbank
  • Zonnebrand
  • ID-kaart
  • Alles wat je nog meer nodig hebt bij drie overnachtingen
  • Gezondheidsformulier, deze is hier te vinden: Gezondheidsformulier

We hopen natuurlijk dat iedereen erbij is dus geef je snel op!

RSA NPK 2024 betaling