Welkom bij de RSA

De RSA is voor jongens en meiden van 15 t/m18 jaar. RSA staat voor Rowans en Sherpa’s afdeling, maar deze speltak wordt ook wel de Explorers genoemd.

De RSA heeft geen leiding meer zoals bij de Bevers, Welpen en de Scouts, maar begeleiding. De leden werken namelijk zelf de planning uit en organiseren vervolgens zelf de opkomst. Doordat de planning wordt bedacht door de leden, zijn we niet altijd met scouting bezig. Kijk vooral eens naar de agenda om te kijken wat er op de planning staat!

Per jaar gaan we 3 keer op kamp, namelijk: Noordelijk Pinkster Kamp (NPK), Zomerkamp en ExAct. Met zomerkamp zoeken we vaak een terrein op in het buitenland en plannen we activiteiten zoals waterskiën, quad rijden of klimmen in een klimpark.

Om deze activiteiten te kunnen bekostigen, helpen we vaak mee met evenementen. U kunt ons dus onder andere tegenkomen bij de 4Mijl of Tocht om de Noord. Naast deze activiteiten buiten de opkomsten om, mogen RSA-leden ook al hulpleiding worden bij de jongere speltakken.

De RSA komt elke vrijdagavond bij elkaar om 20.00 bij het clubgebouw.

Padvindersgroeten van de RSA!

Voor vragen of opmerkingen kunt u mailen naar rsa@scoutingnienoord.com