Scouting Nienoord Clubhuis

Op 30 augustus 1975 was er de eerste opkomst in toen nog de "Oude Ulo". Op 29 mei 1975 werd er voor het eerst een actie gehouden om de inwoners van Leek een beeld te geven wat er bij een scouting vereniging allemaal gebeurt. Er werd gestart met welpen en verkenners. Leiding was er al, en werd gevormd door een aantal jonge mensen die zelf padvinder waren geweest.

Enige maanden later was de installatie en werd de groepsdas in gebruik genomen. De kleuren van onze groepsdas zijn groen, zwart en wit en zijn afgeleid van de kleuren van de gemeentevlag van de toenmalige  gemeente Leek. Daarnaast hebben deze kleuren ook nog een symbolische betekenis. In 1981 werd het eigen clubhuis aan de Oude Zuiderweg in gebruik genomen. In 1988 werd deze voormalige slagerij uitgebreid tot het clubhuis. In 2015 is de uitbreiding aan de achterzijde gesloopt om plaats te maken voor nieuwbouw tot het clubhuis zoals het er nu staat.

Inmiddels telt onze scoutinggroep meer dan 120 leden bestaande uit:

• Bevers, jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar.
  • Welpen, jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar.
  • Scouts, jongens en meisjes van 11 tot 15 jaar.
  • RSA, jongens en meisjes van 15 tot 18 jaar.
  • Stam, jongens en meisjes van 18 jaar en ouder.

Kom gerust een keertje kijken op één van onze opkomsten, of neem contact op via ons contactformulier.