Lidmaatschap

Wanneer je er over denkt om lid te worden van onze scouting vereniging dan wil je natuurlijk eerst weten wat er allemaal gebeurt tijdens een opkomst. Bij ons kun je drie keer komen kijken voordat je moet beslissen of je lid wilt worden. Neem hiervoor contact op met de betreffende speltak of het secretariaat.

Wanneer je lid wilt worden en er is daadwerkelijk plek, dan krijg je van de leiding van je speltak een inschrijfformulier die je moet laten invullen door je ouders of verzorgers. Als je dat formulier dan weer inlevert bij je leiding, dan zorgen zij ervoor dat je ook lid wordt van Scouting Nederland. Je krijgt dan ook het scouting Nederland tijdschrift dat bij je leeftijd past.

Let op! De Welpen hebben op dit moment een wachtlijst. Wil je weten hoe groot de lijst is, of je inschrijven op de wachtlijst? Neem dan contact op met de speltak of stuur een mailtje naar onze secretaris: secretaris@scoutingnienoord.com.

Tijden van de opkomsten

Elke speltak heeft op een bepaalde dag en tijd zijn eigen opkomst. Hieronder staat een schema van de leeftijden,dagen en tijden per speltak.

Speltak Leeftijd Dag Tijd
Bevers 5 tot 7 jaar zaterdag 10:00 t/m 12:00 uur
Welpen 7 tot 11 jaar zaterdag 10:00 t/m 12:00 uur
Scouts 11 tot 15 jaar zaterdag 16:00 t/m 18:00 uur
RSA 15 tot 18 jaar vrijdag 20:00 t/m 22:00 uur
Stam (NSL) 18 jaar en ouder zaterdag 20:00 t/m 22:00 uur
NOS 27 jaar en ouder 4x per jaar

Contributie

Zodra je het inschrijfformulier hebt ingeleverd ga je contributie betalen. De contributie bedraagt € 32,50 per kwartaal (NOS: € 70,- per jaar) en wordt via automatische incasso van je rekening afgeschreven.

De contributie wordt gebruikt voor o.a. de volgende dingen:

• Afdracht voor Scouting Nederland
  • Afdracht voor de speltakken (voor o.a. spelmateriaal, limonade en speciale opkomsten)
  • Onderhoud en vaste kosten van het clubgebouw
  • Diverse verzekeringen

Verder hebben de diverse speltakken nog een aantal kampen in het jaar, waaronder NPK in Lauwersoog, najaarskamp, zomerkamp. Ook zijn er landelijk activiteiten zoals de Jamboree (nationaal en internationaal) Scout-In en de HIT. De kosten hiervoor verschillen per speltak en per jaar.

In-en uitschrijven lidmaatschap / donateurschap

Als er daadwerkelijk plek is binnen een speltak en je lid wil worden van Scouting Nienoord Leek moet je een inschrijfformulier invullen. Het inschrijfformulier is te verkrijgen bij de leiding van de speltak, maar is ook hieronder te downloaden. Wanneer je dit formulier hebt ingevuld en hebt ondertekend kan je deze weer inleveren bij de desbetreffende leiding.

Wanneer je geen lid wil worden van Scouting Nienoord, maar de vereniging wel een warm hart toedraagt, kun je donateur worden. Een donateur steunt de vereniging met een financiele bijdrage. Het donateurformulier is hieronder te downloaden maar is ook te verkrijgen bij de leiding of bij het bestuur. U wordt vriendelijk verzocht het donateurformulier in te leveren bij of op te sturen naar het secretariaat van Scouting Nienoord Leek.

Wanneer je het lidmaatschap bij scouting Nienoord Leek wil beeindigen moet je het uitschrijfformulier invullen. Het uitschrijfformulier is hieronder te downloaden maar is ook te verkrijgen bij de leiding van de speltak waarbij je lid bent. Het uitschrijfformulier moet je per post versturen naar het secretariaat van scouting Nienoord Leek.

Voor meer informatie kun je altijd langs komen tijdens één van onze opkomsten, of contact zoeken via onze contactpagina in het menu.

Tot ziens op scouting!