Welkom bij de Welpen

Met de Welpen beleven we elke week een spannende opkomst in de jungle.

Welkom bij de Welpen van Scouting Nienoord. Zit je op scouting en val je tussen de leeftijd van 7 t/m 11 jaar oud, dan kom je automatisch bij de Speltak (leeftijdsgroep) Welpen.

Onze speltak heet de Welpen en dat is niet voor niets. Onze opkomsten staan in het thema van Jungleboek. Het Jungleboek is een reeks gedichten en verhalen die is geschreven in 1894 door Rudyard Kipling. In deze verhalen staat het ontdekken van de wereld om je heen en samenwerken centraal. En dat sluit prima aan op de Scoutinggedachte. De welpen slaat op de jonge wolven in het Jungleboek. De welpen noemen de Welpenleiding niet bij de naam welke zij in het dagelijks leven dragen, maar elke leiding heeft een Junglenaam en daarmee worden ze tijdens scoutingactiviteiten ook altijd aangesproken.