NPK 2024

Tijdens het Pinksterweekend van vrijdag 17 mei t/m maandag 20 mei 2023 is er voor de 91ste keer het Noordelijk Pinksterkamp (NPK)! Een bijzonder kamp, want met zo'n 4000 deelnemende scouts is dit een van de grootste jaarlijks terugkerende Scouting evenementen van Europa.

Thema

Stikstof, PFAS, beschermde exotische luizen en zeldzame cactussen… dit is tegenwoordig aan de orde van de dag. Bouwbedrijven hebben het zwaar! Klussenbedrijf Van de Wal naar de Sloot zijn dan ook ontzettend blij om te horen dat er een nieuwe speelgoedfabriek wordt gebouwd en dat zei deze grote klus hebben gekregen. Ze beginnen vol enthousiasme aan de bouw. Maar na 2 weken beginnen er een aantal zaken tegen te zitten. De prijzen van de grondstoffen gaan gigantisch omhoog, ook heeft de stagiaire een grote fout gemaakt, hij heeft stenen gemetseld met zand uit de zandbak in plaat van cement. En als dieptepunt heeft de aannemer de bouwtekening op de kop gehad toen ze de fundering gingen graven.

Dit kan zo niet langer… De directeur van de speelgoedfabriek ontslaat Klussenbedrijf van de Wal naar de Sloot. Maar de speelgoedfabriek is nog lang niet af!! Er moeten snel klussers komen, heel veel klussers. Er wordt een advertentie geplaatst op marneklus.nl en gelukkig komen er veel aanmeldingen binnen!! Tijdens Pinksteren gaan ze van start!

Maar wat is dat? Zit er nou een exotische luis in het gras? Als dit maar goed komt….

Subkamp 2: De Biobouwers

Nienoord vormt samen met 8 andere Subkamp 2. Wij zijn de Biobouwers en zullen ervoor zorgen dat de bouw van de speelgoedfabriek zo duurzaam mogelijk wordt gedaan. Windenergie, waterstof, zonnepanelen zullen worden aangewend als energie. En we willen natuurlijk zoveel mogelijk materiaal hergebruiken! Samen met de andere expertises van de andere subkampen (loodgieters, electriciens enz.) hopen dat we aan het eind van het kamp er een echte speelgoedfabriek staat!

Opgave & Kosten

De kosten voor het Noordelijk Pinksterkamp zijn dit jaar vastgesteld op 85 euro.

In dit bedrag zit naast afdracht aan het NPK en reguliere kosten ook de kosten voor een thema T-shirt.

(3 tot 4 jaar)
(5 tot 6 jaar)
(7 tot 8 jaar)
(10 tot 11 jaar)
(12 tot 13 jaar)
(14 tot 15 jaar)
XL
(Volwassenen)

Opgeven kan via het formulier op deze pagina!

Geef bijzonderheden zoals allergieën, medicijn gebruik, bedplassen, etc. aan bij de opgave. Ook als deze al bekend zijn bij de leiding.

Waar & wanneer

Net als voorgaande jaren vindt het Noordelijk Pinksterkamp plaats op het Militair oefenterrein de Marnewaard(Lauwersoog). De welpen worden vrijdag 17 mei om 19:30 uur verwacht. Op maandagmiddag 29 mei is er een bezoekersmiddag. Vanaf 14:00 kunnen ouders een kijkje komen nemen. Het kamp sluit met een centrale sluiting ceremonie van 15:00 - 15:30 uur bij het grote podium op het welpen terrein. Aansluitend kunt u naar ons groepsterrein om daar uw kinderen (met alle bagage) weer mee naar huis nemen.

Paklijst

Slaapzak

Matje

Kussen

Pyjama

Wandelschoenen

Laarzen

Plastic bord*

Plastic beker en een kommetje*

Bestek*

Uniform + Das

Ondergoed

Sokken

Lange broeken

T-shirts

Warme truien

Regenkleding

Pet

Zak voor de vuile was

Leesboek/spelletjes/knuffel

Tandenborstel

Tandpasta

Kam

Washandje

Zaklamp

Handdoek

2 Theedoeken

Thema-kleding

*Voorzie het Bord/Mok/Bestek van een naam met watervaste stift.

Snoep

Kinderen mogen snoep meenemen en aan het begin van het kamp inleveren. De leiding zal dit dan verdelen gedurende het kamp.

Zakgeld

De welpen mogen maximaal 10 euro zakgeld meenemen voor de winkeltjes op het kampterrein.

Zakmes

Een zakmes mag mee, maar alleen gebruikt onder toezicht van de leiding en wordt door de leiding bewaard.

2024 - Welpen - NPK 3