Patrouillewedstrijden

In 1924 organiseerde de toenmalige Vereniging De Nederlandse Padvinders (NPV) selectiewedstrijden om te bepalen wie zouden worden afgevaardigd naar de wereldkampioenschappen tijdens de World Jamboree in Denemarken. Deze selectiewedstrijden werden gewonnen door Verkenners uit Bloemendaal, Utrecht en Wageningen. De voorselectie voor de wereldkampioenschappen was goed bevallen, waarop men vanaf 1925 Patrouillewedstrijden ging organiseren. De wedstrijden werden gehouden met Pinksteren op Ada's Hoeve in Ommen. In de beginjaren waren de klasse-eisen het uitgangspunt van de wedstrijden. In de loop van de jaren zijn de activiteiten van Scouts veranderd en zijn ook de wedstrijden daarop aangepast.

Omdat de patrouillewedstrijden al zo'n langlopend aspect van scouting is, doen we dit bij Nienoord ook. Bij ons draait het erom welke patrouille tijdens zo'n 3 opkomsten strijden het meest uitblinkt in samenwerking, skills, originaliteit en vertrouwen in elkaar. Kortom: bij welke patrouille klopt dit totaalplaatje het meest?

Wij zijn weer volop losgegaan met de patrouillewedstrijden. De eerste clash is gestreden, de volgende volgen. Zie hieronder het scorebord:

Download Swords, Battle, Blades. Royalty-Free Vector Graphic - Pixabay

Arenden

Zeehonden

Vossen

De Vlag

SpellenWinnaar!Tenminste een podiumplaats!Bijna gewonnen!
Hike

?