Opkomsten en Kampen.

Scouts opkomsten vinden meestal plaats op zaterdag. Meestal beginnen ze om half vier bij het clubhuis tot en met half 6. Het clubhuis bevind zich op de oude Zuiderweg 4! Je kan voor meer informatie kijken op de Agenda

Wat is Scouting?

Patrouilles

Onze Scouts werken in groepjes, deze noemen we patrouilles. In onze patrouilles zitten ongeveer 8 Scouts. De Patrouilles worden aangestuurd door de Patrouilleleider (PL) en een Assistent Patrouilleleider (APL). Elke patrouille heeft een naam. We hebben momenteel de volgende patrouilles: de Arenden, de      Zeehonden en de Vossen.

Programma

Wat er op het programma staat wordt samen met de leiding en de scoutsleden bepaald. Elke drie maanden wordt er een schema opgesteld waarin de programma's worden gekozen. Dit wordt gedaan op de 'driemaandenschema opkomst' waarin de scouts aan kunnen geven wat ze graag willen doen tijdens scouting de leiding maakt, met alle wensen van de scouts, hiermee het programma.

Scouting Nederland - Wikipedia

Corvee

Tijdens elke opkomst heeft één van de drie patrouilles een roterend corvee. Dit corvee duurt ongeveer 20 minuten en is een gezamenlijke inspanning om te zorgen dat het clubhuis na de activiteiten weer schoon is.

Kampen

Alternatief NPK 2021 | Scouting Pekela

Elk jaar organiseren we verschillende kampen, waaronder het Najaarskamp, het Noordelijk Pinksterkamp en het Zomerkamp. Elk kamp heeft een uniek thema met bijpassende activiteiten.

Raadpleeg onze agenda om te zien wanneer er een kamp of een opkomst gepland